Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej (dyplom z wyróżnieniem) oraz Wydziału Scenografii krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (nagroda rektorska). Zrealizowała ponad 80 scenografii w kraju i za granicą. Uczestniczyła w wielu wystawach krajowych i zagranicznych.
Debiutowała w 1976 roku sztuką „Życie snem” Calderona (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, reż. Krystyna Skuszanka). Do swych najważniejszych realizacji zalicza: „Brata naszego Boga” Karola Wojtyły (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, reż. Krystyna Skuszanka), „Świętoszka” Moliere’a (Teatr Narodowy w Warszawie, reż. Wacław Jankowski), „Pastorele staropolskie” w reżyserii Jadwigi Leśniak – Jankowskiej, zrealizowane w Lyonie i w Paryżu, „Dom kobiet” Zofii Nałkowskiej (Teatr w Tallinie, reż. Maciej Pawlicki) – nagroda za najlepszą scenografię, „Burzę” Williama Szekspira (Teatr Narodowy w Warszawie), reż. Krystyna Skuszanka), „Don Giovanniego” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Teatr Wielki w Łodzi, reż. Adam Hanuszkiewicz). Za scenografię do „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, wyreżyserowanego przez Adama Hanuszkiewicza na scenie Teatru w Częstochowie w 1999 roku, Grażyna Żubrowska otrzymała Złotą Maskę.
Dla Krakowskiej Opery Kameralnej zrealizowała scenografię i kostiumy do spektakli: „Pastorele staropolskie”, „Piłat”, „De Maria nunquam satis”, „Pieśń nad Pieśniami”, „Małe buciki”, „Fantasmagoria polska”, „Karmazynowy poemat”, „Dziadek do Orzechów i Król Myszy” ,”La serva padrona” G.B. Pergolesiego i „Ich geh’ und suche” J.S. Bacha. „Mała syrenka”.
Z Krakowską Operą Kameralną związana jest od roku 1991. Z okazji Jubileuszu 30 – lecia Sceny El-Jot Krakowskiej Opery Kameralnej prezydent Miasta Krakowa przyznał Grażynie Żubrowskiej odznakę HONORIS GRATIA .