Andrzej Michalski

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Solskiego  w Krakowie ,Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Wyróżniony za rolę Edwarda w spektaklu „Carson City” Wojciecha Farugi na I Ogólnopolskim Przeglądzie Dyplomów i Egzaminów Muzycznych o nagrodę Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Laureat Nagrody Głównej za Kompozycję na dwóch aktorów „Ludzie Ptaki” na I Festiwalu Etiud Teatralnych WYKON2019 Teatru Sztuk w Jaworznie. W jego reżyserii monodram Radosława Lisa „Don Lis” zdobył Złotą Statuetkę na Festiwalu Debiutów Monodramów w Koszalinie Strzała Północy 2020. Tworzył dramaturgię i był odpowiedzialny za procesy aktorskie w spektaklu „Beds are Burning” duetu Urbanowicz/Mikuła wystawianego na festiwalu DIFFERENTI SENSAZIONI – XXXIV EDIZIONE w Turynie.  Na scenie aktualnie można go zobaczyć w Teatrze Śląskim w Katowicach w spektaklu „Łaskawe” w reż. Mai Kleczewskiej oraz spektaklach Krakowskiej Opery Kameralnej.
Tworzył choreografie w spektaklach: „Korczak Laboratorium vol.2 Pani Stefa” reż. Wojciech Faruga
Festiwal Korczak, „Nauczyciel” reż. Ewa Galica Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych iTSelF,
„Poskromienie Złośnicy” reż. Brian Michaels grupa Poles Apart, „Minuta w ciemności” reż. Ewa Galica AT w Warszawie na Forum Młodej Reżyserii.
Grał w produkcjach filmowych i telewizyjnych m.in:  „Ekspedycja” , „Silent Twins” „Lokatorka”, Strange Angels, „Barwy Szczęścia”, „Patrol”, „Na Sygnale”,„Komisarz Mama”, „Akademik” reż. Radosław Danuszewski, „Komisarz Alex” „Druga Szansa”, „M jak Miłość”, „Pierwsza Miłość”.
Użyczał głosu w superprodukcji  Audioteki  „Świat bez końca”  Kena Folletta w reżyserii Szymona Kośmidera i w produkcjach dubbingowych.
Współpracuje z Teatrem Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach, z Teatrem Miejskim w Gliwicach, z Teatrem Żydowskim w Warszawie oraz z Krakowską Opera Kameralną.

Na scenie Krakowskiej Opery Kameralnej zadebiutował  w 2022 roku rolą aktorską w operze buffa „La serva  padrona” G.B. Pergolesiego. Występuje również  w  rolach aktorskich: widowisku muzycznym  „Świtezianki – ballady śpiewu gminnego” oraz w operze komicznej „Bastien und Bastienne”  W . A . Mozarta.

Na zdjęciu Andrzej Michalski w wersji koncertowej widowiska muzycznego
„Świtezianki – ballady śpiewu gminnego”, występ w ZASP w Krakowie.